Reklamní potisk- přehled technologií
Seznamte se s moderními a osvědčenými technologiemi, které využíváme k realizaci vašich objednávek. Díky dlouholetým zkušenostem zvolíme vždy nejvhodnější technologii k docílení 100% kvalitního reklamního potisku.
Ofset tisk
Digitální potisk
U digitálního tisku se tisková forma nejčastěji tvoří elektrostatickým nábojem na hladkém tiskovém válci. Barva se elektrickým nábojem přichytí k válci a pak stejným způsobem na papír nebo syntetickou fólii. Tisková data se odesílají rovnou do tiskárny a okamžitě se vytváří výtisk bez dalšího mezikroku. Digitální potisk je výhodný především pro personalizované tisky, neboť tisková forma se tvoří pro každou kopii extra.
Více informací >> digitální tisk
Sublimační potisk
Sublimační tisk je technologie, která se používá k reklamnímu potisku sportovního oblečení, dresů, vlajek, šátků, ručníků, lanyardů, hrnků a jiných doplňků a předmětů. Pro sublimaci se používají barvy citlivé na teplotu, které se přenesou na speciální papír. Z tohoto papíru se za vysoké teploty odpaří do struktury vlákna. Výhodou jsou brilantní barvy, obarvení materiálu do hloubky, odolnost proti oděru a velmi dobrá stálost barev.
Více informací >> sublimační tisk.
Sítotisk (průtisk)
Sítotisk (průtisk) lze rozdělit na produkční tiskovou techniku (serigrafii), kde je vždy nějakým způsobem potřebný zásah výtvarníka a na oblast filmového tisku určenému výhradně k potisku látek v textilním průmyslu. Sítotisk je tisková technika založená na protlačování přímých barev průchodnými místy obrazové šablony. Umožňuje tisknout na vše možné, papír nevyjímaje. Velmi často se sítotisku využívá k nanášení laku na tiskoviny vytištěné například ofsetem.
Více informací >> sítotisk.
Transferový tisk
Sítotisk se využívá i pro transferový tisk. Netiskne se však přímo na materiál, ale na přenosový papír se slabou vrstvou silikonu nebo na transparentní přenosovou fólii. Z transferového materiálu se poté reklamní motiv nažehlí na reklamní předmět. Transferový potisk ulpí dokonale ve struktuře tkaniny pomocí tlaku a teploty při zažehlení a vytvoří souvislou a pružnou vrstvu barvy.
Transferový tisk je levnější v porovnání se sítotiskem, ale dražší než digitální potisk. Výhodou transferového potisku je dlouhodobá kvalita a odolnost proti oprání. Barvy zůstávají stále pěkné. Hodí se na složité povrchy se záhyby a špatně přístupná místa. Využívá se k potisku batohů, tašek, čepic a jiného textilu a oblečení. Příprava pro transferový tisk je složitější, ale přenosový materiál lze připravit i pro pozdější aplikaci.
Flexo tisk
Flexo tisk neboli flexografie je tisk z výšky využívaný hlavně pro potisk reklamních obalů, igelitových nebo papírových tašek. V dnešní době je flexo tisk schopen potisknout nejširší paletu různých materiálů. Výhodou flexo tisku je i pružnost tiskové formy, možnost nepřerušovaného tisku a možnost změny tiskového raportu.
Více informací >> flexotisk.
Horká ražba
Horká ražba je technologie, kdy se ohřátá raznice s motivem otiskne za vysoké teploty a tlaku na reklamní předmět, buď přes zlatou nebo stříbrnou fólii, nebo napřímo (hlavně u kožených reklamních předmětů).
Více informací >> ražba, horká ražba.
Latexový tisk
Latexový tisk je optimální řešení pro potisk rolovaných materiálů jako jsou plakáty, samolepky, bannery, vlajkoviny, síťoviny, canvas, textil, apod. Výhodou je vysoká kvalita potisku, přirozená elasticita, dlouhá trvanlivost, odolnost vůči vodě a poškrábání.
Tisk UV
Tisk UV využívá ultrafialového záření. UV tisk vytvrzovanými inkousty na deskové materiály je možné dále zpracovat na řezacím a gravírovacím stole do originálních tvarů. Výhodou je vysoká přesnost a okamžité vytvrzování umožňující přesné barevné přechody, fotografickou reprodukci pleťových tónů a barev, gradaci pastelových tónů. Potisk je vhodný i pro malé texty nebo čárové kódy.
Tampónový tisk
Tamponový tisk je metoda tisku, při které se barva nabere na tampon ze silikonového kaučuku, kterým se přenese na potiskovaný předmět. Je výjimečná tím, že jí lze potisknout i nerovné a různě oblé plochy. K potisku jsou vhodné plastové, skleněné, porcelánové, keramické, kovové i papírové reklamní a dárkové předměty.
Flockování
Otisk flockem je speciální technologie nastřelování textilních vláken na lepidlo. Potisk je měkký, na omak působí sametově, a lze prát až na 90°C. Flockování se aplikuje na materiály jako je dřevo, papír, textil, kov, kartón, molitan, sklo, zdivo, plasty, pryž, sádrokarton, polystyren aj. Mezi výhody patří výborná tepelná izolace, vysoká barevná stálost, nehořlavost, protiskluzové vlastnosti a jednoduchá údržba.
Knihtisk
Knihtisk je tisk z výšky vynalezený Johannem Guttenbergem kolem roku 1440. Je vhodný pro jednobarevný tisk (nejčastěji černou barvou), například potisk obálek, tisk vizitek apod.
Výšivka
Výšivkaje technologie pro označení textilu pomocí automatických vyšívacích strojů. Široká škála barevných odstínů vyšívacích nití umožňuje docílit přesné barevnosti firemních log a sloganů. Mezi speciální nitě patří s fosforovým, kovovým, stříbrným nebo zlatým efektem.
Elektronický lept a laser
Elektronický lept a laser nacházejí své uplatnění zejména u kovových nebo dřevěných reklamních předmětů. U elektrochemického leptu jde o elektrochemické narušení povrchu kovového předmětu. Provedený lept je odolnější oproti opotřebení a pro dražší kovové předměty je vhodnější než tampónový potisk. U technologie laserem se jedná o vpalování motivů do předmětu pomocí laserového paprsku řízeného počítačem.
Gravírování
Gravírování je technologie pro vytvoření firemního loga nebo nápisu pomocí rytí do různých druhů materiálů, které jsou dostatečně tvrdé a ne příliš křehké. V poslední době je oblíbené laserové gravírování díky přesnému popisování a trvanlivosti. Své využití najde na reklamní předměty ze dřeva, skla, plastů, gumy, kůže, umělé kůže, koženky a kovu (nože, vývrtky na víno, stojánky, dřevěná prkénka, tácy, přívěsky, otvíráky, rolery, zapalovače, apod.).
Inkoustový tisk
Inkoustový tisk se používá nejčastěji ve velkoplošných plotrech pro tisk plakátů a interiérovou grafiku. Pro barevný tisk se používá model CMYK – z angličtiny azurová (cyan), purpurová (magenta), žlutá (yellow) a černá (black). Někdy je v systému ještě jedna náplň s černým inkoustem zvlášť pro tisk odstínů černé a šedé na fotografiích.
Přečtěte si další užitečné články.
Požadavky na grafiku pro tisk a výrobu reklamních produktů
Další reklamní a dárkové předměty je možné najít přes naše specializované weby:
www.papirovedary.cz – zde najdete praktické pozornosti nejen na kancelářský stůl! Na webu najdete mnoho kancelářských a praktických doplňků, jako jsou diáře nebo bloky s vlastním potiskem. Dále zde najdete papírové desky s individuálním potiskem, reklamní papírové kelímky, případně papírové čepice