Reklamní potisk - přehled technologií

reklamní potisk přehled technologiíNevyznáte se příliš v možnostech potisku reklamních předmětů? Zajímá vás jaká „tajemství“ v sobě skrývá reklamní potisk?  

Seznamte se s moderními a osvědčenými technologiemi, které využíváme k realizaci vašich objednávek. Díky dlouholetým zkušenostem zvolíme vždy nejvhodnější technologii k docílení 100% kvalitního reklamního potisku.  

Ofset tisk    

Ofsetový tisk je často využívaná metoda pro potisk reklamních předmětů. Tisk ofset funguje na vzájemném odpuzování vody a mastné tiskové barvy. Je vhodný pro jemné detaily, pro méně kvalitní papír (s hrubší povrchovou strukturou) a i na reklamní předměty s nerovným povrchem.  

Podobnou technologií avšak bez použití vody, je suchý (bezvodý) ofset tisk. Používá se metodou Direct Imaging (DI). Skrývá v sobě nevýhodu olupování drobných částeček prachu z tiskové desky. Válce se musí častěji čistit, aby se zaručila stejná kvalita tisku. Hodí se pro tisk menšího objemu. Tato metoda bývá v poslední době nahrazována digitálním tiskem.  

Digitální tisk    

Digitální tisk lze rozdělit na technologii od belgické firmy Xeikon a od izraelské firmy Indigo. Tisková forma se tvoří elektrostatickým nábojem na hladkém tiskovém válci. Barva se elektrickým nábojem přichytí k válci a pak stejným způsobem na papír nebo syntetickou fólii.  
Pro digitální tisk se používají čtyři základní barvy CMYK. Indigo stroje umožňují i přímé barvy, bez možnosti jednoduchého míchání, proto je tato varianta reklamního tisku nákladnější a méně využívaná. Digitální tisk je výhodný především pro personalizované tisky, neboť tisková forma se tvoří pro každou kopii extra.  

Flexo tisk    

Flexografie je tisk z výšky využívaný hlavně pro potisk reklamních obalů, igelitových nebo papírových tašek. Forma pro flexotisk je ze speciální gumy, natažená na válec.  
Flex (řezaná grafika) se využívá pro reklamní potisk textilu. Motiv se vyřeže na předem vybranou barvu fólie. Po vyřezání se odstraní přebytečná fólie a zůstane jen motiv. Fólie s motivem se zažehlí při vysokém tlaku a teplotě na textil. Výhodou flexu je nenáročná předtisková příprava, dobrá krycí schopnost fólie a vysoká odolnost při praní až na 60°C.  

Horká ražba    

Horká ražba je technologie, kdy se ohřátá raznice s motivem otiskne za vysoké teploty a tlaku na reklamní předmět, buď přes zlatou nebo stříbrnou fólii, nebo napřímo (hlavně u kožených reklamních předmětů).  

Latexový tisk    

Latexový tisk je optimální řešení pro potisk rolovaných materiálů jako jsou plakáty, samolepky, bannery, vlajkoviny, síťoviny, canvas, textil, apod. Výhodou je vysoká kvalita potisku, přirozená elasticita, dlouhá trvanlivost, odolnost vůči vodě a poškrábání.  

Tisk UV    

Tisk UV využívá ultrafialového záření. UV tisk vytvrzovanými inkousty na deskové materiály je možné dále zpracovat na řezacím a gravírovacím stole do originálních tvarů. Výhodou je vysoká přesnost a okamžité vytvrzování umožňující přesné barevné přechody, fotografickou reprodukci pleťových tónů a barev, gradaci pastelových tónů. Potisk je vhodný i pro malé texty nebo čárové kódy.  

Sítotisk (průtisk)    

Sítotisk (průtisk) lze rozdělit na produkční tiskovou techniku (serigrafii), kde je vždy nějakým způsobem potřebný zásah výtvarníka a na oblast filmového tisku určenému výhradně k potisku látek v textilním průmyslu. Sítotisk je tisková technika založená na protlačování přímých barev průchodnými místy obrazové šablony. Umožňuje tisknout na vše možné, papír nevyjímaje. Velmi často se sítotisku využívá k nanášení laku na tiskoviny vytištěné například ofsetem.  

Sublimační tisk     

Sublimační tiskje technologiepoužívá k reklamnímu potiskusportovního oblečení, dresů, vlajek, šátků, ručníků, lanyardů a jiných doplňků. Pro sublimaci se používají barvy citlivé na teplotu, které se přenesou na speciální papír. Z tohoto papíru se za vysoké teploty odpaří do struktury vlákna. Výhodou jsou brilantní barvy, obarvení materiálu do hloubky, odolnost proti oděru a velmi dobrá stálost barev.  

Tampónový tisk    

Tamponový tisk je metoda tisku, při které se barva nabere na tampon ze silikonového kaučuku, kterým se přenese na potiskovaný předmět. Je výjimečná tím, že jí lze potisknout i nerovné a různěoblé plochy. K potisku jsou vhodné plastové, skleněné, porcelánové, keramické, kovové i papírové reklamní a dárkové předměty.  

Flockování    

Otisk flockem je speciální technologie nastřelování textilních vláken na lepidlo. Potisk je měkký, na omak působí sametově, a lze prát až na 90°C. Flockování se aplikuje na materiály jako je dřevo, papír, textil, kov, kartón, molitan, sklo, zdivo, plasty, pryž, sádrokarton, polystyren aj. Mezi výhody patří výborná tepelná izolace, vysoká barevná stálost, nehořlavost, protiskluzové vlastnosti a jednoduchá údržba.  

Knihtisk     

Knihtisk je tisk z výšky vynalezený Johannem Guttenbergem kolem roku 1440. Je vhodný pro jednobarevný tisk (nejčastěji černou barvou), například potisk obálek, tisk vizitek apod.  

Výšivka     

Výšivkaje technologie pro označení textilu pomocí automatických vyšívacích strojů. Široká škála barevných odstínů vyšívacích nití umožňuje docílit přesné barevnosti firemních log a sloganů. Mezi speciální nitě patří s fosforovým, kovovým, stříbrným nebo zlatým efektem.  

Gravírování    

Gravírování je technologie pro vytvoření firemního loga nebo nápisu pomocí rytí do různých druhů materiálů, které jsou dostatečně tvrdé a ne příliš křehké. V poslední době je oblíbené laserové gravírování díky přesnému popisování a trvanlivosti. Své využití najde na reklamní předměty ze dřeva, skla, plastů, gumy, kůže, umělé kůže, koženky a kovu (nože, vývrtky na víno, stojánky, dřevěná prkénka, tácy, přívěsky, otvíráky, rolery, zapalovače, apod.).  

Inkoustový tisk    

Inkoustový tisk se používá nejčastěji ve velkoplošných plotrech pro tisk plakátů a interiérovou grafiku. Pro barevný tisk se používá model CMYK – z angličtiny azurová (cyan), purpurová (magenta), žlutá (yellow) a černá (black). Někdy je v systému ještě jedna náplň s černým inkoustem zvlášť pro tisk odstínů černé a šedé na fotografiích.  

Elektronický lept a laser     

Elektronický lept a lasernacházejí své uplatnění zejména u kovových nebo dřevěných reklamních předmětů. U elektrochemického leptu jde o elektrochemické narušení povrchu kovového předmětu. Provedený lept je odolnější oproti opotřebení a pro dražší kovové předměty je vhodnější než tampónový potisk. U technologie laserem se jedná o vpalování motivů do předmětu pomocí laserového paprsku řízeného počítačem.  
 

Vyberte si reklamní a dárkové předměty na eshopu firemní reklama nebo přes naše specializované weby:  

Reklamnidary.cz   Papírové dary   ITdary   USB dary   Usb-4-logo   Reklamní cukrovinky   Reklamní cukrovinky English   

Reklamní propisky   Express dary   Textil pro firmy   Lanyard Europe   Předměty na konference   Reklamní nápoje   

Reklamní katalogy   Firemní dárky – Companypack.cz   

www.papirovedary.cz – zde najdete praktické pozornosti nejen na kancelářský stůl! Na webu najdete mnoho kancelářských a praktických doplňků, jako jsou diáře nebo bloky s vlastním potiskem. Dále zde najdete papírové desky s individuálním potiskem, reklamní papírové kelímky, případně papírové čepice.  



 

Košík je prázdný

Facebook
Poslední navštívené produkty
  • Doposud jste žádný produkt nenavštívil(a).
 
0
 
 
© Reklamní potisk | Firemní reklama